5 Temmuz 2020 Pazar

PhpMyAdmin Güvenliği

PhpMyAdmin dünya çapında kullanılan güvenilir bir mySQL yönetim aracıdır. Bu yönetim aracı web üzerinden sağlanmaktadır.PhpMyAdmin resmi sitesine buradan ulaşabilirsiniz. PhpMyAdmin, günümüzde en çok kullanılan MySQL yönetim aracıdır. Bu nedenle bu aracın güvenliğini sağlamak için ekip 7gün 24 saat boyunca çalışmaktadır.Güncel bulunana açıkları yine sitesinden takip edebilirsiniz.PhpMyAdmin çoğu zaman web panellerin içerisinde hazır kurulu olarak gelmektedir. Örnek web paneli olarak cPanel'i gösterebiliriz. PhpMyAdmin'in web arayüzünde veri tabanı açmak, veri tabanı, veri tabanı silmek vs. işlemleri bu arayüzden yapabiliriz. Bu arayüz ayrıca Türkçe dil desteği de sunmaktadır. 

PhpMyAdmin'de bulunan veri tabanlarını sol kısımda bulunan yerden görebilirsiniz.Veri tabanı güvenliğini sağlamak için PhpMyAdmin'de dikkatli işlem yapmamız gerekmektedir.Gelişmiş tüm sistemlerde bilgiler veri tabanında tutulduğu için bu yönetim aracını kullanmak içinde iyi derecede MySQL bilgisine sahip olmamız, güvenlik açısından avantaj sağlayacaktır.

PhpMyAdmin'de güvenlik sağlamak için komutlara dikkat etmemiz gerekmektedir. Web arayüzünden komut kodları girdiğimiz zaman dikkatlice incelememiz gerekmektedir.Ayrıca güncel açıkları da sitesinden takip etmemiz gerekmektedir. MySQL yönetim aracı olduğu için ve bununla uyumlu olduğu için bilginiz bu konu hakkında pek bulunmuyorsa, lütfen güvenli bir yerle iletişime geçiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder