28 Haziran 2020 Pazar

E-Ticarette SEO'nun önemi?

E-Ticaret siteleri, diğer tüm sitelere çok farklı yapısı olan, kuruluş amacı farklı olan sitelerdir.Bu sebeple e-ticaret sitelerinin SEO çalışmaları ile diğer sitelerin SEO çalışmaları arasında büyük fark vardır.

E-Ticaret SEO, başlı başına bir kitap konusu dahi olabilir.Tabii ki kitabımızdaki tüm SEO teknikleri, çalışma modelleri E-Ticaret siteleri için de geçerlidir ama E-Ticaret SEO tekniklerinde ek birçok çalışma vardır. Ayrıca bazı çalışmalar E-Ticaret SEO kapsamında daha farklı yorumlanır.

E-Ticaret siteleri doğası gereği birçok sayfaya sahip sitelerdir.Çünkü kategori sayfaları, ürün sayfaları, ürün liste ve detayları, içerik sayfaları gibi daha birçok da ayrı sayfaları olan büyük sitelerdir.Bu tarz sitelerde sadece ana kelimelerde SEO yapmak normal bi trafik sağlasa da ziyaretçilerin alışveriş yapan ziyaretçiler olması konusunda çok büyük etkileri olmaz.Yani ziyaretçi gelir ama alışveriş yapmaz. Ancak alt kategori kelimeleri, ürün detaydaki direkt ürün isimleri, piyasada çok tutulan ürün isim ve model isimleri, ana ve alt kategori toplamı kelimeler e-ticaret siteleri için uygulanacak SEO yöntemlerinde birinci sırada gelmektedir ve oldukça önemlidir.

E-Ticaret sitelerinde potansiyel müşterilere yönelik çalışmalarda birleşik kelimler çok önemlidir. Daima üzerinde duruyorum 4-5 kelimeden oluşan uzun kelimeler SEO çalışmalarında çok değerlidir.Özellikle E-Ticaret siteleri gibi çok kelime ile çalışma gereken siteler için daha değerlidir. Ayrıca bu uzun kelimelerin aramalarını yapan kullanıcıların sipariş verme ihtimali çok daha yüksektir.

Daha önce de benzer örneklerini verdiğim kısa ve jenerik kelimeler, uzun ve detaylı kelimelerin E-Ticaret SEO çalışmalarında farkına bakalım.

Örneğin; "ayakkabı" anahtar kelimesiyle arama yapan bir kullanıcının e-ticaret müşterisi olma olasılığı çok yüksek değildir.Birçok şey arıyor olabilir. Ayrıca bu kelime jenerik ve zorluk bir kelimedir. E-Ticaret sitelerinin bu gibi zorlu kelimelere yönelmesi yerine öncelikli olarak

"erkek ayakkabı modelleri 2020"
"erkek spor ayakkabı modelleri"
"erkek spor ayakkabı fiyatları"
"ucuz erkek spor ayakkabı modelleri"
"kaliteli erkek ayakkabı modelleri ve fiyatları"
"x marka erkek ayakkabı modelleri 2020"
"ucuz erkek çocuk spor ayakkabı modelleri ve fiyatları"
şeklinde aramalar yapalım.Bu gibi aramalar yapan kullanıcılar çok büyük ihtimalle E-Ticaret müşterisidir ve sipariş verme aşamasındadır. Bu anahtar kelimelerle sitemize geldiğinde eğer sitemizde aradığını bulursa siparişi geçecektir. Tabii siteye geldikten sonra artık sitenin ve ürünlerin cazibesi devreye girecektir. Bu yöntem E-Ticaret sitelerine yönelik SEO çalışmalarında en önemli çalışma şeklidir.

....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder