28 Haziran 2020 Pazar

Sosyal Medya Pazarlaması Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Bir web sitesinin optimize edilerek istenilen bilgilerin ve içeriğin sosyal mecra veye kullanıcılara kolayca yayılmasını sağlar. Gelişmiş ve gittikçe daha çok gelişmeye devam eden sosyal ağların en büyük projeleri sırası ile İnstagram, Facebook, Twitter'dır.

Sosyal Medya Pazarlama giderek büyüyen yapısı ile gelecekte internetin kendisi olmaya adaydır, insanlar burada zaman geçiriyor. isteklerini burada gidermeye çalışıyor, herşeye buradan ulaşmak istiyor dolayısı ile bu istek sonucunda bu yapıların altyapısı da gittikçe gelişiyor. Siz de bu fırsattan faydalanmak ve Sosyal Medya Pazarlama yapmak istiyorsanız yapmanız gerekenleri maddeler halinde inceleyelim;
1. Güncel olun; artık bilgi internette akıyor ve bu duruma ayak uydurmak için güncel olmak şart.
2. İçeriğinizin paylaşımını sağlayın; eğer içeriğiniz güzelse ziyaretçiler tarafından beğeniliyorsa bu ziyaretçiler tarafından başka kişilere gönderilmek istendiğinde bunu kolaylaştıran e-posta simgelerine yer verebilirsiniz bu içeriğinizin yayılmasını sağlayacaktır. 


3. İçeriğinizde ses, video gibi metne dayalı olmayan kaynaklar kullanın; sitenizde ziyaretçilerin ilgisini çekecek ses ve video kaynaklı paylaşımlar kullanmalısınız. Ziyaretçi çekebilmek için içeriğinizin daha çok kişiye yayılması için sıkıcı metne dayalı içeriklerden vazgeçmelisiniz.

4. İnsanların internette genelde nerede vakit geçirdiklerini bulun ve oraya yönelin; müşterilerinize ulaşabilmek için onların nerede vakit geçirdiklerini ve ne ile uğraştıklarını anket gibi araştırma yollarıyla bulabilir ve sitenizde buna yönelik yapılandırmalar uygulayabilirsiniz.


5. Rakiplerinizin ne yaptıklarını kontrol edin; sitenizin konusu ile ilgili sitelerin ziyaretçi sayılarını, reklamlarını, içeriğini kontrol edin; ziyaretçi çeken yönlerini siz de kendi sitenizde kullanın.

6. Siteniz sadece satılacak ürünlerden oluşmasın; sitenizin içinde ürünler ve promosyonlar dışında ilgi çekici başka konularda içerikler sunabilirsiniz. Örneğin; kurumunuzla ilgili haberlerinizi ve gelen mesajları paylaşın, anketler hazırlayın, şirket etkinliklerinden fotoğraflar koyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder