28 Haziran 2020 Pazar

Sunucu nedir?

Sunucu,İngilizce kelimeyle Server anlamına gelmektedir.Ülkemizde sunucu denince pek fazla şey bilinmemektedir.Ancak server denince ve alışılmış olunca server kelimesi bilinmektedir.Halbuki server ve sunucu kelimeleri aynı anlamını ifade etmektedir.Sunucu günümüz teknolojisinde büyük bir ihtiyaç haline gelmiştir.Büyük firmaların bilgilerini kaydetmesi, web sitelerinin barındırılması ve daha birçok sektörde sunuculara ihtiyaç duyulmaktadır.

Sunucu, kişisel bilgisayarlara göre donanım olarak sorunsuz ve daha iyi bir yapıya sahiptir.Sunucu, 24 saat çalışan makinedir ve bu makineler birbirlerine bağlı veya tek bir panelden yönetim ile yönetimi gerçekleşmektedir.Sunucu kavramı, geçmişte sadece askeri alanlarda kullanılmaktaydı. Ancak teknolojinin ilerlemesi ile bu kavram, ticaret sektöründen ulaşmış oldu. Sunucular daha iyi performans verebilmesi için evlerde barındırılmamaktadır. 

Sunucular datacenter, yani veri merkezlerinde barındırılmaktadır. Bu sayede sunucu performansı daha iyi olacaktır ve sunucunun kesintisiz olarak çalışmasını sağlayacaktır.Sunucuları barındırmak için büyük maddi kaynaklara gerek vardır. Küçük kaynaklarla sunucunun kalitesi düşük olacaktr. Bu yüzden sunucudan istenilen performansı alamayacağı gibi zarar da etmiş olabiliriz. Sunucular da işletim çeşitli sistemleri ile çalışmaktadır. Sunucular için gerekli ihtiyaçlar nelermiş bir inceleyelim.
  • Güvenlik 
  • Soğutma
  • Elektrik kesintilerine karşı jeneratör
  • Kontrol merkezi
Bir sunucunun olabilmesi için yukarıdaki temel ihtiyaçlara gerek vardır.Peki, bu sunucularda işletim sistemi yok mudur? Elbette ki sunucularda da işletim sistemleri bulunmaktadır.En çok kullanılan işletim sistemi, daha çok oyun sunucuları ve veri kaydetme sunucularında kullanılmaktadır. Tabi ki windows işletim sistemi de Linux işletim sistemini sürekli olarak takip etmektedir, ancak günümüzdeki web siteleri için en çok Linux işletim sistemi kullanılmaktadır.Bunun sebebi PHP  ve HTML gibi web programlama dillerinin Linux işletim sistemleri ile tam uyumlu olmasıdır. Bu sayede bir web sitesinden istenilen bir performans alınabilmektedir.Bir datacenter görüntüsünü aşağıda görebilirsiniz.
Bir sunucunun alt yapısı ne kadar önemli ise, güvenliği de alt yapısı kadar önemlidir.Büyük maddi ihtiyaçlarla yapılan veri merkezleri ve yine bir o kadar para harcanarak satın alınan sunucular güvenlik önlemlerini almazlarsa; bir saldırıda zarara girebilirler, hatta daha da ilerisi sektörde batabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder